نخست وزیر مراکش: ما به اولین تولیدکننده خودرو در آفریقا تبدیل شده ایم

نخست وزیر مراکش: ما به اولین تولیدکننده خودرو در آفریقا تبدیل شده ایم
عزیز آخانوش گفت که کشورش توانسته است در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۷۰ هزار خودرو به میزان یک خودرو در دقیقه تولید کند.
کد خبر : ۱۶۷۶۶۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، عزیز آخانوش، نخست وزیر مراکش اعلام کرد که این کشور به اولین تولیدکننده خودرو در آفریقا تبدیل شده است.

این سخنان آخانوش در دومین نشست کنفرانس ملی صنعت در شهر بنکریر (شمال) با شعار «گشایش عصر صنعتی جدید تحت حاکمیت حاکمیت، چشم انداز سلطنتی در خدمت شهروندان است که توسط وزارت صنعت و تجارت برگزار می‌شود.

به گفته برگزارکنندگان این همایش با حضور کارشناسان، متخصصان و مسئولان یک روزه به طول می‌انجامد.

آخانوش گفت: این کشور به اولین تولیدکننده خودرو در قاره آفریقا و اولین صادرکننده خودرو‌های حرارتی (سوخت) به اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

شایان ذکر است که بر اساس گزارش شبکه اروپایی اوروسات، چین (۱۵ درصد)، انگلیس (۱۵ درصد)، ایالات متحده (۱۴ درصد)، کره جنوبی (۱۳ درصد)، ژاپن (۱۲ درصد)، ترکیه (۱۰ درصد). مکزیک (۸ درصد) بیشتر واردات خودرو از اتحادیه اروپا (۸۷ درصد) را به دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد که کشورش "توانست در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۷۰۰۰۰ خودرو، یعنی تقریبا یک خودرو در هر دقیقه بسازد. "

نخست وزیر توضیح داد که پادشاهی «در زمینه خودرو‌های برقی و صنعت باتری نیز با توسعه یک زنجیره ارزش یکپارچه، که کشور ما را قادر می‌سازد در نقشه جهانی کشور‌های بزرگ در این زمینه قرار گیرد، گام‌هایی برداشته است. ”

وی همچنین خاطرنشان کرد: صنایع مرتبط با بخش هوانوردی نیز شاهد توسعه مستمر بوده که این امر در حجم فزاینده صادرات آن منعکس شده است و کشور پادشاهی با حضور بیش از ۱۴۰ شرکت بین المللی توانسته است سرمایه گذاران بزرگ بین المللی را جذب کند. "

۱۲ ژوئیه گذشته، مراکش برای اولین بار در تاریخ کشور، اولین خودروی هیبریدی را در شهر طنجه (شمال) اعلام کرد.

«ماشین هیبریدی» از بیش از یک وسیله انرژی استفاده می‌کند و یک موتور سوخت سنتی (بنزینی یا دیزلی) را با یک موتور الکتریکی ترکیب می‌کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر